Dela upp träningen

Något jag gör varje söndag är att lägga upp ett schema för träningen den kommande veckan, beroende på hur den ser ut så anpassar jag mig träningen eftersom jag inte vill missa den! Jag tycker det är ganska viktigt att göra ett schema, annars blir det enkelt att man missar träningen för man hade ändå inget planerat och visste inte vad man skulle göra. Någon som känner igen sig? 
 
Något som också är viktigt men svårt är att anpassa träningen & olika dagar, vad  man ska träna den dagen & hur man ska få ihop det för att blir en bra planering. Jag har alltid haft enkelt för planering och använt mig av det hela mitt liv nästan, men träningsschema är myyycket svårare, för det är svårt att köra armar när man tränat bröst & rygg (enligt mig) för man har träningsvärk osvosv. Men det går att lösa!! Jag har fått grym hjälp från min pt med det och jag har till och med fått ett eget träningsschema. Om ni är sugna på träningsscheman föresten så fixar min kusin skräddarsydda träningsschema osv, kolla in hennes blogg här
 
Men försök skilja på konditionsträningarna och styrkepassen. Så om du kör kondition måndag, så kör du styrka dagen efter och försök att inte blanda dom så mycket OM du inte kör cirkelträning eller annat. För det är sjukt effektivt med pulshöjande cirkelträningar (VILKET JAG ÄLSKAR) men försök annars att hålla konditionspassen & styrkepassen isär. 

Träna hellre korta pass ofta, istället för långa pass sällan! Det är så mycket effektivare & man håller motivationen igång genom att gå till gymmet/ta en löprunda oftare. Så är det iallafall för mig, jag glömmer lätt hur sjukt skönt det är att va på gymmet och känna svetten, så jag kan skita i det bara för att tanken av att gå till gymmet gör mig trött. Men ALLTID när man väl kommer dit så rullar det på som en dans på rosor, haha. 
 
Men tror jag fått med allting jag ville framföra. Försök att planera upp träningen så sparar du massa tid, TRÄNA SMART. Om du har svårt för det så kan antingen försöka läsa på lite, eller kontakta en personlig tränare eller bara någon som vet lite mer. Det kan man faktiskt tjäna på! Ha de bra vänner, hejsvejs
använd en kalender, eller liknande för att planera bättre!
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se